مقالات

 در حکایتی از گذشته معروف است که پادشاه یک کشور به پادشاه یک کشور دیگر یک فیل سفید هدیه می دهد،

کسی که هدیه را پذیرفته، هزینه های زیادی را صرف نگهداری و خوراک این فیل سفید می کرد،
نسل های مختلف بدون آن که بدانند این فیل سفید به چه درد می خورد هزینه های زیادی را برای آن متحمل میشدند و دلشان هم نمی آمد که آن را کنار بگذارند یا رها کنند زیرا می گفتند:
 
"حیف است تا کنون هزینه زیادی برای آن شده است و نمی توان آن را رها کرد!".

فیل سفید در مدیریت استعاره از موضوعی است که هزینه زیادی برای آن شده است و هیچ خاصیت مفیدی ندارد! و از آن جهت کنار گذاشته نمیشود که صرفاً برای آن هزینه شده است.

در نظر بگیرید کسی وارد دانشگاه میشود و متوجه میشود استعدادی در آن رشته ندارد اما آن را رها نمیکند به خاطر هزینه هایی که برای قبولی آن داده است و زمانی که صرف کرده است و میداند در آینده نیز آن رشته منبع درآمد او نخواهد شد، به آن رشته دانشگاهی و آن مدرک میتوان فیل سفید آن فرد گفت .

 در زندگی فیلهای سفید زیادی داریم که بدون آن که خاصیتی داشته باشند برای آنها هزینه می کنیم !

 

فیلهای سفید زندگیتان را رها کنید !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات
شیوه آموزش انتشارات گیلنا در مقطع کاردانی رشته باستان شناسی

شیوه آموزش انتشارات گیلنا در مقطع کاردانی رشته باستان شناسی مقدمه ای بر معرفی کاردانی باستان شناسی : هدف دوره کاردانی باستان‌شناسی، تربیت افرادی است که دانش و تجربه لازم را برای مشارکت در مطالعات، پژوهش‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی به عنوان کمک کارشناسان و عضو هیأت اجرایی داشته باشند. درس‌های …

مقالات
چگونگی رشد و اعتلای هنر و صنعت فرش از انتشارات گیلنا قسمت (2)

چگونگی رشد و اعتلای هنر و صنعت فرش از انتشارات گیلنا قسمت (2) موقعیت شغلی در ایران: در کشور ما، هیچ کالایی از نظر ارزش افزوده مشابه فرش نیست. زیرا از یک سو، مواد اولیه فرش در ایران تهیه می‎شود و از سوی دیگر، فرش دست‎بافت ایرانی در بازارهای جهانی …

مقالات
چگونگی رشد و اعتلای هنر و صنعت فرش از انتشارات گیلنا قسمت (1)

چگونگی رشد و اعتلای هنر و صنعت فرش از انتشارات گیلنا مقدمه ای بر معرفی کاردانی فرش : تا چندی پیش در ایران به هنر بسیار ظریف و زیبا‎ی فرش تنها به صورت یک حرفه نگاه می‎شد؛ هنری که نسل به نسل به صورت سنتی و استاد- شاگردی منتقل می‎گردید. …

تماس با خط 1
تماس با خط 2