مقالات

برخی از شما دانشآموزان هنگام مطالعه و درس خواندن از تمرکز لازم برخوردار نیستید. مثلاً ۱۰ دقیقه روی یک کتاب متمرکز میشوید و بعد تا به خودتان میآیید متوجه میشوید که نیمساعت از وقتتان از دست رفته یا هر لحظه فکر و خیال به سراغتان میآید.

حالا برای برطرف کردن این مشکل چهکار باید کرد؟

در این مقاله به بیان یک راهکار ساده و در عین حال موثر برای برای افزایش تمرکز در هنگام مطالعه می پردازیم که به روش کاغذ برگردان معروف است.

همیشه هنگام مطالعه یک کاغذ دو طرف سفید کنار دستتان باشد. به محض اینکه فکری به سراغتان آمد روی کاغذ یادداشت کنید.کاغذ را برعکس کنید، به طوری که سمت سفید یا نوشتهنشدهی آن، رو به شما باشد. کاغذ را کنار دستتان قرار دهید و هر بار هر فکری به ذهنتان رسید کاغذ را بردارید و در ادامهی سمتی که روی آن نوشتهاید، موضوع را یادداشت کنید و دوباره برگردانید که سمت سفید یا همان نوشتهنشده رو به شما باشد و دوباره مطالعهتان بپردازید.

پس از اینکه از مکان مطالعهی خود بلند شدید میتوانید کاغذ را بردارید و به چیزی که نوشتید فکر کنید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ روز متوجه میشوید به مرور و روز به روز تعداد مطالب نوشتهشدهی شما در کاغذ زیر دستتان کاهش مییابد. انجام مداوم این کار در یک دورهی نهچندان طولانی‌‌مدت، تمرکز شما را هنگام مطالعه افزایش میدهد و با یک تیر دو نشان میزنید:

اول اینکه هنگام مطالعه یاد میگیرید فقط به مبحث مورد مطالعه فکر کنید و دیگر اینکه به افکاری که در ذهنتان است در زمان مناسبش فکر میکنید.

مفهوم زندگی، تلاش دائمی است، پس هیچ گاه آرام و ساکن ننشینید.

 

شماره تماس جهت مشاوره رایگان : ۰۹۱۲۸۴۷۹۰۶۶

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش چهارم )

جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین دانسته …

مقالات
جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش سوم )

جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش سوم ) نکات مطالعه برای کنکور – روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) یکی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) است. این روش یکی از روش های مطالعه موثر، جهت افزایش بازدهی است. روش …

تماس با خط 1
تماس با خط 2