مقالات

درس خواندن در تابستان

بعضی از دانش آموزان، تابستان را فصل استراحت می دانند و برنامه ای برای درس خواندن ندارند، اما واقعیت برای همه ی دانش آموزان این گونه نیست. بسیاری از دانش آموزان تابستان را فرصت خوبی می دانند تا علاوه بر مرور درس های سال گذشته، نگاهی هم به درس های سال آینده داشته باشند.

 

 کنکوری ها می دانند که یک روز در تابستان چه ارزشی دارد. مثلی هست که می گوید اگر میخواهی ارزش یک روز تابستان را بدانی، آن را از یک دانش آموز کنکوری که یک روز تا کنکورش باقی مانده، بپرس. همین الان سعی کن تکلیف خودت را روشن کنی! یک روز تابستانی برای تو، چقدر ارزش دارد؟

اگر شما در سال های قبل تجربه ی درس خواندن در تابستان را داشته باشید، امسال هم مشکلی نخواهید داشت؛ اما اگر امسال اولین سالی است که می خواهید درس بخوانید، یک نیروی گریز از مرکز در شما وجود دارد که به شما می گوید “سال تحصیلی از اول مهر شروع می شود”. سعی کنید به حرف های این نیروز گریز از مرکز توجه نکنید و برنامه های تابستان خودتان را اجرا کنید.

می گویند برنامه ریزی، نقش مؤثری در موفقیت دارد. این درست است؛ اما فراموش نکنید که فقط برنامه ریزی کردن، موفقیت نیست. برنامه ریزی، بسترهای موفقیت را برایتان فراهم می کند؛ اما برای موفق شدن باید برنامه را اجرا کرد. اجرا کردن برنامه هم یعنی درس خواندن. بعضی از دانش آموزان ممکن است در تابستان خیلی به فکر بروند و درس خواندن در تابستان جز برنامه های اصلی آن ها بود ولی ۹۰ درصد وقت خود را برای برنامه ریزی و ۱۰ درصد را برای اجرا بگذارند. شما جزو این دسته از دانش آموزان نباشید.

در تابستان چه کار کنید؟ پیشنهاد می کنم حتماً درس های سال آینده را در برنامه خودتان بگنجانید و فقط به فکر مرور درس های سالی که پشت سرگذاشتید، نباشید. خواندن درس جدید، انگیزه ی بیشتری را برای شما به وجود می آورد.

به فکر منابع کمک آموزشی خود باشید، اما فراموش نکنید نباید هر منبعی را که دوستانتان بگویند ، بخرید. یک الگو برای خودتان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی همین الان با شماره ۰۹۱۲۸۹۶۴۵۲۵ تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش چهارم )

جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین دانسته …

مقالات
جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش سوم )

جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش سوم ) نکات مطالعه برای کنکور – روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) یکی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) است. این روش یکی از روش های مطالعه موثر، جهت افزایش بازدهی است. روش …

تماس با خط 1
تماس با خط 2