مقالات

کوهنورد بدون کوله پشتی معنی نمی‌دهد؛ بخصوص اگر هدفش صعود کوهی دشوار و مرتفع باشد، حتماًیک کوله پشتی حرفه­ای دارد؛ کوله ه­ایی که تمام وسایل مورد نیاز برای یک صعود موفق و ایمن را در خود دارد. یک کوهنورد حرفه­ ای ابزار مورد استفاده­‌اش را با وسواس بسیار انتخاب می­ کند تا تمام وسایلش، بهترین کیفیت و بازدهی را داشته ­باشند، و البته هر روز نیز برای کوهنوردان وسایلی با کیفیت­ تر و مفیدتر به بازار عرضه می­شود تا صعود کوهنوردان ایمن­تر و آسان ­تر باشد.

شما نیز به نوعی یک کوهنورد هستید؛ کوهنوردی که هدفش صعود بر قلۀ آزمون سراسری است و در این راه لازم است که وسایل مورد نیازتان کامل، بی عیب و نقص و از بهترین نوع باشد. باید بدانید چه بخورید، چه بخوانید ، چگونه بخوانید، چقدر بخوابید،  چطور تمرکز کنید و ده‌ها مورد دیگر که هر هفته با کوله پشتی کنکوری های ۹۵ شما را در این زمینه­ ها یاری خواهیم داد.
آیا می­دانید که انواع انگور(قرمز، بنفش و سیاه)، زغال اخته، سیب، موز و آلبالو برای حافظه مفید است؟ اگر توجه کنیم، بیشتر این میوه­ها رنگ قرمز و بنفش دارند که به دلیل" فیتوکمیکال" موجود در آنهاست. یکی از همین فیتوکمیکال‌ها، "آنتوسیانین"است که برای مغز بسیار مفید است. یکی از مشهورترین میوه ها برای تقویت حافظه، زغال اخته است. در بسیاری از مطالعاتی که انجام شده، زغال اخته ماده بسیار مفیدی برای حافظه و مغز شناخته شده است. سیب‌ها نیز حاوی مقدار زیادی "کورستین"هستند؛ آنتی اکسیدانی که در مطالعات اخیر نشان داده شده است که از مبتلا شدن به بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند. البته باید توجه داشت که بیشترین مقدار کورستین در داخل پوست سیب یافت می‌شود؛ پس بهتر است که سیب را با پوست میل کنید.
 موز نیز یکی از میوه‌هایی است که با آنکه رنگ قرمز ندارد خوراکی بسیار مفیدی برای بهبود عملکرد مغز به شمار می‌آید، و از آنجایی که انرژی را بتدریج آزاد می‌کند، یک مادۀ مغذی مناسب برای رفع گرسنگی در میان وعده‌ها محسوب می‌شود.
آیا می­دانید تحقیقات نشان داده است که حتی بوییدن دارچین موجب افزایش هوشیاری و یادگیری و تقویت تمرکز و حافظه می‌شود؟زیرا قند خون در تقویت حافظه کوتاه مدت مؤثر است و این ادویه خوش بو نیز کمک می‌کند که قند خون بدن متعادل شود و کارکرد مغز بالا برود.

آیا می دانید که رزماری دارای "کارنوسیک اسید"است که محافظت کننده سلول‌های مغزی است؟ تحقیقات نشان داده است که این گیاه طبیعی، خستگی فرد را از بین برده و قدرت حافظه را تا ۱۸ درصد افزایش می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش چهارم )

جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین دانسته …

مقالات
جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش سوم )

جزوات انتشارات گیلنا در باب روش مطالعه ( بخش سوم ) نکات مطالعه برای کنکور – روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) یکی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) است. این روش یکی از روش های مطالعه موثر، جهت افزایش بازدهی است. روش …

تماس با خط 1
تماس با خط 2