پیشنهاد انتشارات گیلنا برای یادگیری قسمت (5)
- بهدست: محمدرضا بهادری
- دستهبندی: مقالات
- Tags: اختلال یادگیری, انواع یادگیری, تعریف یادگیری, علت اختلال یادگیری, یادگیری
پیشنهاد انتشارات گیلنا برای یادگیری قسمت (5)
عوامل آموزشی
تدریس ناکافی و ناصحیح به کودکان
عدم فراگیری معلم از مهارتهای لازم جهت تدریس درسهای پایه در مدارس
توقعات بیش از اندازه بالا یا بسیار پایین معلمان
برنامه ریزی و طرح برنامهٔ آموزشی ضعیف
عدم فعالیت های برانگیزنده
تدریس عملی نادرست
عدم آموزش مهارتهای اجتماعی، یادگیری و حرکتی و جسمی و عدم پرداختن به یادگیریهای زبان شفاهی
استفاده نادرست از روش ها و مداد و برنامه درسی
عوامل محیطی
عوامل محیطی بسیاری مانند تغذیه، بهداشت، تندرستی وجود د دارد که میتواند به پیچیدگی ناتوانیهای یادگیری بیفزاید و حتی شاید سبب ساز آن باشد.
انگیزش ضعیف توجه ناکافی و ضعف در انجام کار بر اثر گرسنگی و وجود رنگها و مزههای مصنوعی در غذاها طبق نظر فاین گولد روی تحرک بیش از حد کودک مؤثر است.
سرماخوردگی مزمن، مشکلات تنفسی، آلرژی ها و … در ناتوانی یادگیری کودک مؤثر است.
سقوط، آسیب دیدگی مغزی، ضربه وارد به سر و … در ناتوانی یادگیری مؤثر است.
تحریک حسی
کودک در حال رشد نیازمند درون دادهای حسی است تا درباره محیط و خود و هر دو بیاموزد یعنی کودک به تجربههایی نیاز دارد تا بیاموزد که چگونه بیاموزد.
تحریک زبانی
زبان به واسطهٔ نقشش در تفکر و یادگیری سایر مهارتها در محیط زندگی کودک جایگاه ویژهای دارد و ممکن است ناتوانی کودک از نبود مدلهای درست در اوایل رشد وی سرچشمه گرفته باشد.
رشد اجتماعی و عاطفی
بسیاری از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری مضطرب، نامطمئن و بیاختیار و سرکش هستند که ممکن است این رفتارها با فقدان امنیت طبیعی، ثبات محبت و گرمی و پذیرش در منزل و محیط مدرسه پیوند داشته باشد.
عوامل روانی
امکان دارد کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری در عملکردهای روانی پایه چون ادراک، حافظه و شکل درون به مفاهیم اختلال داشته باشند.
انتشارات گیلنا ناشر برتر کتب آموزشی کنکور
بدون دیدگاه